קידום אתרים לרופאים ומרפאות – לצאת מאזור הנוחות
ראשי / קידום אתרים לרופאים ומרפאות – לצאת מאזור הנוחות

קידום אתרים לרופאים ומרפאות - לצאת מאזור הנוחות

עדכון אחרון בתאריך: 19-05-2020
קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים ומרפאות הינו תחום מרתק ומאתגר מאוד, שכן רבים מאנשי המקצוע מחזיקים באמונה כי בעת בחירת רופא יש צורך בהמלצה אישית או הכרות מוקדמת, ספוילר – לא כך מתנהלים הדברים במציאות.

 

אז נכון, אמנם המלצות מפה לאוזן הן מקור התנועה האיכותי ביותר, אך אין זה מוריד מאיכותם של פונים פוטנציאליים המתרשמים מרמת הידע המקצועי של הרופא, מהתכנים ששיתף, מהחזות אותה מציג, מהמסרים אותם מעביר וכד'.

 

אתגר נוסף שמלווה את העבודה עם אנשי מקצוע מעולם הרפואה הוא החשש לצאת מאזור הנוחות ולשווק את עצמם, הרי זה כרוך בחשיפה מסוימת ולא כולם מרגישים בנוח לצאת מעולם הידע שלהם, לחשוף את חלקו ולבטא את הקול שלהם, אך כמובן שגם את זה עושים בהדרגה, בהתאם לתחושות ולרצונות וניתן למצוא את המקום שיספק כר בטוח לפעילות.

 

בשורות הבאות, נספק לכם הצצה אל מגוון רופאים ומרפאות שאנחנו מלווים בתחום הקידום האורגני. נספר לכם על תהליך העבודה, על האתגרים, על התוצאות וגם המחיר והעלויות הנלוות. המסקנות, ההערות והטיפים לקוחים מניסיון עשיר בליווי וקידום של מרפאות ורופאים, הכרות מעמיקה עם דרישותייה של גוגל בהקשר הרפואי (אלגוריתם שמשתנה תכופות) והבנה של החששות, הרצונות והצרכים של מי שניצב מאחורי המקלדת ומחפש את הרופא או המרפאה.

 

יתרונות של קידום אתר לרופאים ומרפאות

לצד איסור על פרסומים שונים, דווקא המרחב הדיגיטלי מאפשר לרופאים ומרפאות להתבטא בצורה יותר בולטת מאשר כל פלטפורמה אחרת. באתר של הרופא מותר לו לציין את כל השירותים אותם הוא מציע, לשתף מעולמות הידע שלו ולהגיע אל כמות בלתי מוגבלת של קהל.

 

יתרון נוסף של קידום אתרים למרפאות נוגע ליכולת להגיע לקהלים חדשים, כאלו שלא יכלו להגיע אליהם בלי האינטרנט. כיום רופאים רבים יכולים לפרסם שירותים חדשניים בכל העולם מבלי למשכן נכסים בשביל זה. המרחב הדיגיטלי הפך לנו את העולם למקום שטוח ובאמצעות יצירתיות וכושר התמדה ניתן להגיע כמעט אל כל אדם ברחבי הגלובוס.

 

יתרון נוסף ומשמעותי לא פחות, הוא היכולת לצבור שם ומוניטין גם בקרב הקולגות, ולא רק בזכות פרסום מחקר או גילוי פורץ דרך. רופאים גם משתמשים ברשתות החברתיות לחיפושים שונים, הם גם סוקרים את המתחרים שלהם ונחשפים לקולגות אחרים בתחומם. לכן, ניתן להשתמש באתר ככלי להרחבת ההשפעה שלך בתחום עיסוקך, להציג מקרי בוחן מעניינים או לשתף בטיפול חדשני שיזמת. זוהי פלטפורמה נהדרת שחוסכת בירוקרטיה רבה ומאפשרת להאיץ תהליכים.

אתגרים בקידום אורגני לרופאים

חשוב להבין כי על מנת להוביל בתוצאות החיפוש של גוגל יש צורך ביצירת תכנים מדויקים ואותנטיים, הלקוחים ממוצא פיהם של הרופאים. מדוע זה מהווה אתגר? מאחר ורופאים לרוב, הם אנשים עסוקים, ולא תמיד מתאפשר להם להשקיע את זמנם בכתיבה. אם כן אז מה עושים? ניתן להיעזר במראיינים שידעו לזקק את המידע הרלוונטי מפי הרופא ולהעבירו לגולשים. יתרה מכך, ניתן לרכז יום כתיבה או יום ראיונות מרוכז ולגבש כמות גדולה של תוכן שתיתן אותותייה לטווח ארוך.

 

לא הכל ניתן לפרסם – על רופאים ומרפאות נתונים מגבלות הקשורים לעולם הפרסום. בחלק מהמקרים אסור להם לפרסם מחירים, בחלק מהמקרים אסור לציין תארים או הסמכות (כאלה שלא התקבלו בארץ לדוגמה) והגבלות נוספות שהוגדרו על ידי הסתדרות הרופאים בישראל. עם זאת, חברות קידום אתרים מובילות מכירות את המגבלות ויודעות כיצד להתנהל במרחב הוירטואלי לאור אותן מגבלות.

 

יתר על כן, גם הפלטפורמות הדיגיטליות הנפוצות, גוגל ופייסבוק, אוסרות על סוג מסוים של מודעות, על רימרקטינג שעושה שימוש במידע רפואי וכו'.

 

מחיר של קידום אתר לרופאים ומרפאות

 

ראשית חשוב להבין כי אין מחיר fixed לקידום אתרים וכל חברה גובה בהתאם להערכה שלה לאיכות המוצר ולשירותים שלה. כן נאמר שיש טווחי מחירים וחשוב מאוד להבין מה מסתתר מאחוריהם.

 

מחיר של קידום אתר אמור להיגזר משעות העבודה המוקדשות לפרויקט, החומר האנושי העובד עליו, המשאבים המוקצים לטובת הקידום וכמובן התוצאות. בשורה התחתונה כל אחד רוצה לקבל תמורה הולמת עבור הכסף שהוא משלם.

 

אנחנו יודעים שזה נשמע קצת עמום וננסה לפרט יותר:

 

שעות העבודה ואיכות החומר האנושי – יש חברות שנותנות לאדם אחד לטפל במאה פרויקטים ובחודש ויש חברות בוטיק שיגבילו זאת ל-10-20 אתרים, אך האם זה בבת הכל? כמובן שלא. יש אנשים מוכשרים יותר שבפרק זמן קצר יספיקו לתת המון ערך, ויש מי שגם אם תיתן לו אתר לחודש שלם הוא לא ישכיל לעשות יותר מדי. לפיכך, שעות העבודה צריכות להיות מבוצעות על ידי הון אנושי משובח, שכן זה ההבדל המהותי בין חברת קידום אתרים אחת לאחרת.

 

משאבים המוקצים לפרויקטים – קידום אתרים דורש שימוש בכלי עבודה יקרים מאוד, בין אם זה למעקב אחר מילות מפתח, מעקב אחר קישורים שנבנו, כלים למחקר מתחרים ומחקר תחום ועוד. בנוסף לזה יש להוסיף עלויות של כותבי תוכן (תוכן איכותי ומקצועי עולה בהתאם) וייתכן גם מתכנת, קופירייטר ופונקציות נוספות. 

 

ככל שמדובר על תחום תחרותי יותר (כירורגיה פלסטית לדוגמה, זהו נושא תחרותי יותר עם יותר שחקנים ברשת האינטרנט מאשר נפרולוגיה) כך תקצה חברת הקידום משאבים רבים יותר והמחיר יהיה בהתאם. 

 

אפשר בבקשה לראות מחירים בעיניים?

אז לא נתחמק ממתן תשובה לשאלה – כמה עולם קידום אתר לרופא? טווח מחירים ריאלי ינוע בין 2,500 ש"ח ל-5,000 ש"ח לחודש. כמובן כי יש תחומים ומטרות שידרשו גם תקציב גבוה יותר.

 

ברור לנו שיש בין הקוראים כאלה שמשקיעים עלויות מחוץ לטווח הזה, לעתים תקציב גבוה יותר ולעתים נמוך יותר. האם זה משתלם? כמו בכל השקעה – יש לבחון את זה בהתאם לתמורה. 

 

נקח מספר דוגמאות שלנו – רופא שיניים אשר כל שמעניין אותו זה רפואת שיניים אסתטית. הרופא משלם מחיר שניצב בגבול העליון של קידום האתרים וזוכה לממוצע של 75 לידים בחודש, האם זה שווה לו? האמת, שהמספר 75 לא אומר שום דבר, האם מדובר על לידים איכותיים? את זה מבינים מניתוח מעמיק ומעקב בזמן אמת אחר הלידים (אנחנו מייצרים עבור הלקוח מערכת שמתעדכנת בזמן אמת עבור כל פנייה וטלפון והוא מתעד את טיב הפנייה ותוצאותייה).

.

יחס הסגירה של אותו רופא הוא 23% ותוכנית טיפולים ממוצעת עומדת על 8,200 ש"ח. כך יוצא שאותו רופא מכניס בסביבות 141,500 ש"ח בחודש הודות ללקוחות המגיעים מהזירה הדיגיטלית. האם אתם צריכים לצפות להגיע לאותו סכום כמובן שלא. כל עסק וכל מקרה הם לגופם, ישנם משתנים נוספים שבאים לידי ביטוי כגון המיקום הגאוגרפי של המרפאה (אם מדובר על שירותים שמחייבים פגישה פיזית), יכולת המכירה של הרופא או צוות המרפאה (שכן לא הכל מתחיל ונגמר בזירה הדיגיטלית) ואף סל השירותים המוצע.
המטרה בהצגת המספרים היא להמחיש כיצד תהליך נכון, עקבי ויעיל יכול להוביל לצמיחה אקספוננציאלית, ואכן השמיים הם הגבול.

 

האם הוא הכניס את זה מהחודש הראשון לפעילות איתנו? ממש לא! קידום אתרים לוקח זמן ורק כעבור מספר חודשים מתחילים לראות תוצאות משביעות רצון. ההתחלה היא לא פשוטה, דורשת סבלנות והרבה עבודה. לכן, גם מהסכום 150,000 אנחנו נפחית את החודשים הפחות טובים (תוצאות ראשונות של קידום אורגני יגיעו לאחר 6-12 חודשים). כלומר בששת החודשים הראשונים לא נכניס סכומים גבוהים אך כן נהיה בתהליך מתמיד של צמיחה.

 

אנליטיקס לרופאים - קידום אתרים

 

כמובן שמדובר על דוגמה אחת, אך אין זה דוגמה יוצאת דופן. רפואה היא תחום מצוין בדיגיטל מאחר וישנם רופאים רבים שמסרבים להכיר במציאות הזו ומגישים לאחרים את ההיצע הבלתי נגמר של הפציינטים הפוטנציאליים על מגש של כסף.

 

דוגמה נוספת – מרכז טיפולי

איתנו כבר שלוש שנים. 

 

התחלנו פעילות כאשר לא הייתה להם נוכחות דיגיטלית כלל. בחודשי הבנייה הראשונים עמדו כמויות הלידים על 20-30 לידים לחודש עם ממוצע סגירה של לקוח אחד על כל ארבעה פונים. לקוח ממוצע היה מכניס 1,500 ש"ח בלבד, כך שהפעילות הניבה בין 7,500- 11,250 ש"ח בלבד. כל אדם בר דעת שיפחית מסכומים אלו את מחיר קידום האתר, את מחיר השירות והעובדים יבין כי אין רווח בשלבים אלו, וחשוב להבין ולשקף את זה ללקוח. אך קידום אתרים הוא מרתון ולא ריצת ספרינט. כעבור 9 חודשים הגיעו כמויות הלידים ל-50 עם ממוצע סגירה דומה של 25% כך שההכנסה כבר עמדה על 18,750 ש"ח בממוצע. היום, כעבור 3 שנים עומדת כמות הפניות על 150 פונים וגם יחסי הסגירה עלו הודות לדיוק משפכי המכירה ושיפור אנשי המכירות. היום מדווח בעלי המקום על הכנסות העולות על 80,000 ש"ח כל חודש, כך שבהתסכלות לאחור זה עדיין שווה לו כל שקל.

 

אנליטיקס לרופאים - אינטרמקס

 

דוגמה אחרונה – רופאה מומחית בנישה מאוד ספציפית

לקוחה אשר עובדת תחום התמחותה פונה לקהל של לקוחות עם מחלות רקע מסוימות וקבוצות של חולים בסיכון. כמובן שהייתה סקפטיות רבה בנוגע ליכולת להגיע אל אותו קהל ממוקד, אך חשוב להבין כי כולם נמצאים במרחב הדיגיטלי ורק צריך לדעת כיצד לבנות משפך שיווקי יעיל ולדייק מסרים על מנת להגיע אל קהל היעד.

 

כאן מדובר על מקרה בו לא צריך עשרות רבות של פניות וכל לקוח בפוטנציה הוא הזדמנות לעסקה של עשרות רבות של אלפי שקלים. 

 

כעבור 9 חודשי עבודה הגענו לממוצע של 40 לידים ויחס סגירה של 40%. מכאן אתם יכולים לעשות את החשבון לבד.

 

חשיפה, ציפיות, סבלנות ושאיפות

 

האם קידום אתרים הוא בשבילכם? זאת שאלה מצוינת מאחר וזה לא מתאים לכל אחד. קידום אתרים מצריך חשיפה מסוימת של הרופא או המרפאה, בין אם זה בשיתוף ידע מקצועי, בין אם זה בהעלאת תמונות וסרטונים אותנטיים להגברת האמינות ובין אם בשיתוף המלצה של לקוח, ולא כל אחד מוכן לשתף.

 

דבר נוסף הוא עניין הסבלנות, קידום אתרים לוקח זמן. גוגל הוא מנוע חיפוש שרוצה להבטיח כי הגולשים שנכנסים אליו ימצאו את מבוקשם ויקבלו את התוצאה הטובה ביותר עבור החיפוש שלהם ולכן הוא דורש מצוינות מהאתרים. המצוינות הזו לוקחת זמן, האמון שנבנה בין מנוע החיפוש לאתר לוקח זמן וכמובן השבחת הנכס גם היא לוקחת זמן. כאשר אתם רוצים לשקול יציאה לתהליך של קידום אתר למרפאה או לרופא קחו בחשבון שבששת החודשים הראשונים לפעילות יהיו פניות מעטות, ומשם זה ילך ויתגבר.

 

מעבר לנושא הסבלנות יש גם את נושא הקיבולת. לא כל רופא יכול להתמודד עם כמות גדולה של פציינטים ולכן צריך להגדיר מטרות ברורות. ייתכן ויש כלים חלופיים, ולא קידום אורגני, אשר יהיו טובים יותר למטרות של הרופא. לדוגמה, קידום ממומן להבאת 3 לקוחות חדשים כל חודש. בקידום ממומן ניתן להגדיר תקציב ולהוריד את הרגל מהגז בכל רגע נתון (בניגוד לקידום אורגני שבתהליך נכון רק ילך וישתבח עם הזמן).

לכן, לפני שאתם בוחרים שותפים לתהליכי שיווק נסו להגדיר מטרות ברורות, אותן תרצו להפיק מהתהליך או מהקמפיין הספציפי.

 

מעוניינים לקדם את המרפאה או את עצמכם ולא יודעים איך להתחיל? אנחנו כאן עבורכם

 

במרוצת השנים, אנחנו בחברת אינטרמקס מלווים רופאים ומרפאות רבים וזהו מגרש בו אנחנו מרגישים נוח למדי. אחד משותפי החברה מגיע מרקע של מדעי הרפואה וחקר המוח, כך שהמושגים, הביולוגיה, הפיזיולוגיה ואף הפתולוגיה אינם זרים לו, כלי שמשמעותי מאוד עבורנו בחיבור אל הלקוח ובהבנת השפה. 

 

יתרה מכך, הניסיון שצברנו בענפי הרפואה השונים חוסכים לנו זמן יקר בהבנה ובמחקר של השווקים (כמובן שכן נעשה מחקר מקיף לכל לקוח אך הוא מגיע ממקום מבוסס יותר של ידע וניסיון קודמים).

 

אם אתם מרגישים שהגיע הזמן להעלות הילוך ולהתחיל לשווק את עצמכם על מנת להגיע אל לקוחות חדשים, להתרחב ולהגביר את החשיפה אליכם ואל המותג אז אנחנו נשמח לקחת בזה חלק.

 

תרגישו בנוח ליצור איתנו קשר, לשתף בחששות, להביע את הדאגות ואנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת לכוון אתכם ולספק לכם את המידע המקצועי, כזה שיסייע לכם לקחת החלטה מושכלת.

 

כמו כן, נשמח להפנות אתכם אל רופאים ומרפאות שהם שותפים שלנו לדרך, הם ישמחו לחלוק אתכם את התרשמותם מאיתנו, ומי יודע אולי גם יתנו כמה המלצות 🙂

אינטרמקס שיווק דיגיטלי לעסקים

סוכנות דיגיטל המעניקה פתרונות שיווק לעסקים, חברות וארגונים. אנחנו נותנים שירותי קידום אתרים במנועי החיפוש, ניהול קמפיינים ברשתות הפרסום השונות, בניית אתרים ופתרונות שיווק מתקדמים נוספים.