האתר שלכם איטי – איך זה ישפיע על תוצאות החיפוש האורגניות?

מהירות אתר אינטרנט

לאלגוריתם של גוגל לדירוג אתרים פרמטרים רבים, שכל אחד מהם ראוי למאמר משלו. במאמר זה נעסוק במהירות אתר האינטרנט שלנו כפרמטר בתדמית האתר בעיניי מנועי החיפוש, וכמובן גוגל.

 

לאחרונה גוגל ציינה כי מהירות האתר תהיה אחד מגורמי הדירוג שלה בעדכון המובייל-פירסט (Mobile-First), אבל מה המשמעות של זה? ובכן, זה די פשוט – אתרים איטיים יותר צפויים להדחק במוקדם או במאוחר לשוליים של תוצאות החיפוש, ולפנות מקום לאתרים הנטענים במהירות טובה יותר. כמובן שכמו פרמטרים אחרים, לא המהירות לבדה תקבע את דירוג האתר, אך בעולם בו התחרות מחייבת אותנו להיות במצב אופטימלי בכל אחד מהפרמטרים של אלגוריתם החיפוש ההצהרה של גוגל בנושא צריכה להלקח ברצינות רבה ועל כן אם האתר שלכם איטי מהרגיל – זה הזמן לטפל בבעיות האלה.

 

מחקרים שנערכו בשנת 2017 העלו ששיעור היציאה (bounce rate) מדף הכניסה של האתר גדל בכ -31% כאשר זמן הטעינה של דף נמשך בין 1 ל -3 שניות, ואילו בין 4-6 שניות, הוא מגדיל את שיעור היציאה מדף הכניסה לכמעט 90% !

 

האמת היא שלא מדובר בממצאים מפתיעים. תוצאות החיפוש מגוונות ורבות, והגולש צריך להחליט מבין האתרים בהם הוא מבקר למי ״להתמסר״, ולכן הוא רוצה לקבל חווית משתמש טובה ומהירה ככל שניתן. חשבו על עצמכם במהלך שיטוט וחיפוש אחר שירות מסויים – כמה זמן תשארו באתר שנטען ללא הפסקה? כמה שניות של סבלנות יהיו לכם לפני שתעברו לאתר הבא?

 

הנתונים הללו רק מחזקים את מה שאנחנו שומעים תחת כל עץ רענן: כמו הגולשים האמיתיים, כך גם עבור מנועי החיפוש,ובראשם גוגל,  מהירות הדף היא סימן לאתר אינטרנט בריא.

אם כך, ביצוע אופטימיזציה לעמודי האתר שלכם בנושא המהירות יכולה להשתלם בעתיד ולזכות אתכם בגולשים מרוצים יותר שיהפכו במהרה ללקוחות.

 

המתנה לאתר אינטרנט

 

אז האם מהירות האתר משפיעה על דירוג הדף?

כאמור, Google משתמשת באלגוריתם שלה  במספר רחב של גורמים בקביעת אופן דירוג האתר. בדרך כלל, גורמים אלה כוללים אלמנטים שונים כגון אופטימיזציה בדף, מבנה, תוכן, קישורים, מהירות הדף, רלוונטיות האתר ועוד.

זכרו שככל שאנחנו מתקדמים בציר הזמן, כך גוגל מנסה להתחקות אחר העדפות והתנהגות של הגולשים עצמם. בסופו של יום – המטרה של גוגל היא לתת לגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורו (כפי שאלגוריתם החיפוש חושב), כך שבמבט רחב יותר אפשר בהחלט לומר שחוויית משתמש ודירוג בתוצאות החיפוש הולכים יד ביד, ולטווח הרחוק חוויית משתמש לא טובה, ובפרט מהירות אתר רעה,  תתורגם גם לדירוג לא טוב בסופו של דבר.

 

מה גורם למהירות האתר שלי להיות איטית כל כך?

ראשית, בואו נבדוק בעזרת הכלי של גוגל – Google PageSpeed Insights מה קורה באתר מבחינת זמני טעינה, והאם בכלל נדרשת התערבות או שהמצב טוב. במידה והציון שנותן לכם הכלי על רמת האופטימיזציה של המהירות נמוך – אז אפשר לגשת לחלק של ההמלצות לתיקון. ההמלצות מוגשות בצורה מאוד ברורה, ובאופן שבו תוכלו לעבוד עם צ׳קליסט על כל סעיף ולתקן את מה שנדרש.

 

מה אפשר לעשות כדי לשפר את מהירות האתר?

ובכן, יש הרבה פעולות שניתן לבצע, בעיקר כתלות בגורמים לאיטיות. את רובן תוכלו למצוא כאמור בהמלצות של הכלי אותו הזכרנו בפסקה הקודמת, והנה חלק מהפעולות הנפוצות יותר:

  1. אופטימיזציה לתמונות
    משקלים מוגזמים של תמונות, איכות גבוהה שלא לצורך, שימוש במימדים גדולים במיוחד – כל אלה דורשים מחשבה בהעלאת תמונות אל אתר האינטרנט שלכם. דחיסת תמונות לטובת שימוש ב-web יכולה לצמצם באופן משמעותי את זמני הטעינה של האתר שלכם.
  2. מעבר לשרת אחסון אחר
    לעתים, זמן התגובה המתקבל משרת האחסון בו מתארח האתר ארוך מהמצופה. הנושא הזה מושפע מהרבה גורמים, ביניהם: חומרה, איכות, עומס ואפילו מיקום פיזי.
    במקרים בהם זמן התגובה של השרת ארוך מדי, מומלץ לשקול מעבר לשרת איכותי וקרוב יותר. ביקורות וחוות דעת על חברות אחסון אתרים זמינות לנו ברשת בלי סוף – השתמשו בהן.
  3. שימוש בתוסף Cache / מטמון
    המטמון הוא למעשה מנגנון המאפשר לדפדפן או לשרת לטעון קבצים מתוך זכרון על ידי שמירה שלהם, ללא צורך לבקש להוריד אותם מחדש מהמקור. כך למעשה נחסכים משאבים של בקשה, המתנה והורדה מחדש והשליפה של המידע נעשית במהירות גבוהה יותר.
    מידע רב באתר שלנו וקבצים רבים משתנים בתדירות נמוכה, ועל כן אין צורך לטעון אותם מחדש בכל פעם ואפשר ״לבקש״ אותם פעם ביום / פעם בשבוע וכו׳, ובשאר הזמן להשתמש בזכרון המטמון לכך.
    קיימים היום תוספי קאש רבים המאפשרים שליטה על מנגנון השליפה וזכרון המטמון ובכך חוסכים משאבים רבים, המומלץ שלנו הוא Wp-Rocket המיועד לאתרי וורדפרס.
  4. צמצום שורות קוד בקבצי ה-js וה-css של האתר
    פעולת ה-minify לגליונות הסגנון (css) וקבצי הסקריפט בהם אנחנו משתמשים באתר יכולה לסייע בשיפור ביצועי האתר.
  5. בקשות http מיותרות ו-Redirection
  6. שימוש ב-CDN
    שימוש ברשת cdn המתווכת בין גולשים למיקומי שרתים יכולה לשפר פלאים את הביצועים של האתר.

 

לסיכום, מהירות האתר משפיעה באופן ישיר על חוויית המשתמש של הגולש, ולכן אפשר לומר בבטחה שתהווה פרמטר חשוב בכל עדכון ובכל גלגול שיעבור האלגוריתם של גוגל בעתיד. אם אתם בתחושה שהאתר שלכם איטי מדי – השקיעו מאמץ ובדקו אותו לעומק, בסופו של יום – זה ישתלם.

אינטרמקס שיווק דיגיטלי

סוכנות דיגיטל המעניקה פתרונות שיווק לעסקים, חברות וארגונים. אנחנו נותנים שירותי קידום אתרים במנועי החיפוש, ניהול קמפיינים ברשתות הפרסום השונות, בניית אתרים ופתרונות שיווק מתקדמים נוספים.

לקריאה נוספת