כתיבה נכונה לבלוג העסק שלכם
ראשי / כתיבה נכונה לבלוג העסק שלכם

כתיבה נכונה לבלוג העסק שלכם

עדכון אחרון בתאריך: 02-08-2016
כתיבה לבלוג העסק

התוכן הוא המלך של האינטרנט, אין ויכוח. במרבית המקרים כתיבת תוכן עשיר ושימושי באתר העסק שלנו היא משימה לא פשוטה. לחלקנו היא קלה יותר, ולחלקנו פחות – בין אם נתקלים במחסום השראה, קושי להעביר את המסר, חוסר יצירתיות ועוד. כך או כך, התוכן מוכרח להיות ברמה גבוהה, מוכרח להרשים את הלקוחות שלנו, מוכרח לייצר לנו מעמד וסמכות ולמצב אותנו בצורה ייחודית.

עם התקדמות הטכנולוגיה והטרנדים העיצוביים שצצים מכל פינה, אנחנו נוטים לשכוח שהגולש בסך הכל רוצה לקבל מידע טוב, אחרת – אין לו מה להפיק מהגלישה באתר שלנו. מתן ערך אמיתי ללקוח זהו שם המשחק ותוכן בהחלט יכול להוות כלי מצוין לכך.

אז איך עושים את זה נכון?

כתבו על נושאים רלוונטים לגולש

אפשר לכתוב על הכל. אפשר למלא את עמודי האתר במילים על גבי מילים. אבל, האם זה מה שהגולש מחפש? האם זה מה שהלקוח הפוטנציאלי מחפש? התוכן חייב להיות ממוקד, ענייני, שימושי ובנושאים שמעניינים את הגולש. שיטה נפוצה ומקובלת (ומיושמת גם אצלנו..) היא לכתוב מאמרי ״איך לעשות X ב-Y צעדים?״ – כלומר, למקד את הקורא בפתרונות אפשריים או דרכים לפתרון של בעיה/ התלבטות מסויימת. למשל, אם העסק שלכם מוכר נעליים, תוכלו לכתוב מאמר בסגנון – ״10 דברים שחייבים לבדוק בנעל לפני הקנייה״. כאשר שהגולש לא מוצא תוכן מעניין באתר, הוא פשוט עוזב.

אל תכתבו שיווקי מדי

הגולשים מאסו מזמן בלקרוא פסקאות שלמות שמספרות להם איך המוצרים האלו נהדרים, כמה כדאי לקנות את זה ואת זה, זה פשוט כבר לא עובד! אמנם כתיבת מאמר היא במה מצוינת עבורנו להשוויץ ביכולות שלנו, כמה אנחנו טובים, איך אנחנו יודעים את העבודה וכו׳, ובכל זאת – חשוב לזכור כל הזמן שהגולשים חשופים לכמויות לא נורמליות של פרסומות בכל פינה באינטרנט, וצריך לתת להם ערך מוסף, ערך אמיתי, כדי לשחק את המשחק בצורה האלגנטית והמשכנעת ביותר. סיסמאות כמו ״אצלנו תוכלו למצוא את השירות הטוב ביותר״ – כבר לא משחקות תפקיד כשמדובר במאמרים. לכן, חשוב לכתוב תוכן אינפורמטיבי ולהשאיר אחוז קטן בלבד עבור ניואנסים שיווקיים. זה בעצם שיווק באלגנטיות.

הקפידו לעדכן בקביעות את התוכן

טרחתם, השקעתם, כתבתם תוכן מצוין עם ערך גבוה לגולשים. הגולש מרוצה, קרא מאמר מרתק ולמד שאצלכם באתר – יש תוכן איכותי, כזה ששווה ביקור נוסף בעתיד ואולי אף מעקב שוטף. אז הגענו לנחלה, השגנו את המטרה שלנו וכולם מרוצים. זכרו שזה מאוד מאוד שביר. הגולש יחזור, ובמידה ובביקור הבא לא ימצא תוכן מעניין או לפחות חדש – הוא עלול לאבד את העניין. חשוב מאוד לטפטף מפעם לפעם תוכן, כמובן בלי לפגוע באיכותו, אתר שלא מתעדכן הוא אתר שגוגל לא אוהב וחמור מכך – הגולשים לא אוהבים.

מתקשים להתחיל בכתיבה? קודם כל – לשפוך הכל

לצערנו לא כולם בורכו בכישרון כתיבה מתגלגלת, ואנחנו נתקעים לפעמים. מוחקים, כותבים עוד שורה, עוצרים, מוחקים וחוזר חלילה. דרך מצוינת להתמודד עם הקושי הזה, היא פשוט להתחיל ולייצר חומר גלם: לשפוך את כל המידע על הדף, כל מה שחשבנו לעצמנו, כל מה שתכננו, כל מה שעלה לראש תוך כדי התהליך – פשוט לרשום. ללא קשר רעיוני בין משפטים, ללא סימני פיסוק, פשוט ככה. מכאן, הסידור של המילים לכדי מאמר – יהיה פשוט הרבה יותר.

פנו לאנשי מקצוע מיומנים

תמיד יש פתרון, גם למי שאינו בורך בכשרון כתיבה או אינו חפץ ברכישת כלים חדשים לחיים. אנשי קופירייטינג ידעו לתרגם את הרעיונות שלכם, את החזון שלכם ואת מה שיש לכם להציע לעולם לכדי מסרים ברורים ומרתקים. כתיבת תוכן היא מלאכת מחשבת של ממש ויש מי שמתפרנס מכך. לרוב, מחיר של כתיבת תוכן נקבע על פי מספר מילים, סוג התוכן הנדרש וצרכים מיוחדים (כגון מחקר מקצועי לצורך הכתיבה) וכמו בכל תחום אחר יש מנעד רחב של מחירים. אם כבר בחרתם בהוצאת המשימה הזו החוצה אז רצוי לבחור בכותבי תוכן מקצועיים עם רזומה ויכולות מקצועיות מוכחות, ונכון הם עולים קצת יותר אך מספקים תמורה הולמת בעבור זה.

 

אינטרמקס שיווק דיגיטלי לעסקים

סוכנות דיגיטל המעניקה פתרונות שיווק לעסקים, חברות וארגונים. אנחנו נותנים שירותי קידום אתרים במנועי החיפוש, ניהול קמפיינים ברשתות הפרסום השונות, בניית אתרים ופתרונות שיווק מתקדמים נוספים.