איך מתבצע תהליך בניית אתר?

איך בונים אתר?

האדם מן היישוב משער לרוב שתהליך בניית אתר אינטרנט מסתכם בשירבוט גרפי, קצת להזיז לכאן וקצת להזיז לשם, עוד תמונה, צבע – והנה יש לנו אתר. האמת היא – שלא. ממש לא. בניית אתרים מתבצעת במספר שלבים, וחשוב שהלקוח יכיר אותם כדי שיוכל לפקח על הפרוייקט שלו, ואולי אפילו לקחת חלק פעיל בתכנונו.

ריכזנו עבורכם את חלקי הפאזל שמרכיבים 80%-90% מהפרוייקטים (לפחות אלו שאנחנו מבצעים באינטרמקס). השתדלנו לתמצת את המידע ככל הניתן על מנת לשמור על הבנה פשוטה ולא להעמיס עליכם עם יותר מדי מידע. רצוי מאוד לקרוא את השורות הבאות לפני שחותמים עם חברת בניית אתרים, וזאת על מנת שתהיו חמושים במידע – ידע זה כוח!

השלבים:

אפיון והבנת הצורך מהאתר

השלב הראשון, הוא קודם כל להבין מה בעצם אנחנו רוצים מהאתר, ולשאול את עצמנו את השאלות: למה החלטנו לבנות אתר אינטרנט? מה מטרת העל של אתר האינטרנט? (למשל – לספק תדמית רצינית לעסק, לגייס לקוחות חדשים, להוות קטלוג נוח למוצרים…) מה האתר צריך לכלול? אילו עמודים יכלול האתר? כאשר השאלה המקצועית היא אילו תבניות עמודים צריך הלקוח (אודות החברה, שירותים, גלריית תמונות, צור קשר…) מה חשוב לנו שהאתר יוכל לבצע מבחינה פונקציונלית? (למשל – ביצוע הזמנה, שליחת טופס עם פרטי הלקוח…), האם מדובר באתר בשפה אחת או מספר שפות? לאחר שענינו על השאלות הללו ואחרות, מומלץ להכין איזשהו מסמך ובו פירוט תוכן העמודים, פירוט הדרישות הטכנולוגיות מהאתר וכל מידע רלוונטי שינחה אותנו בהמשך הפרוייקט.

עיצוב אתר האינטרנט

בניית מסכי האתר בצורה הגרפית. עיצוב האתר בד״כ יתבצע ע"י מעצב גרפי, על בסיס האפיון (שלב 1) ועל בסיס מיתוג, שפה עיצובית, צבעים, טעמו של הלקוח ועוד. מטרתו של שלב העיצוב הוא לתרגם את הרעיונות ואת האיפיון למשהו ויזואלי, כלומר לנראות של אתר האינטרנט, ולמעשה – בסיום עיצוב האתר (אחרי התיקונים,ההערות וכו׳…) נקבל קבצי תמונה המכילים את מסכי האתר עם תוכן דמה.

שלב העיצוב יכול להיות מורכב הרבה יותר כאשר מדובר על אתר אינטרנט לצורכי קידום. כאשר אנחנו חפצים בקידום אתרים אז רצוי שיהיה מעורב איש SEO (איש קידום אתרים) שיתן את הדגשים שלו כבר בשלב עיצוב האתר.

חיתוך ל-HTML

לאחר שיש ברשותנו את מראה המסכים בקבצים גרפיים (המפתח בדרך כלל יקבל קובץ psd), מגיע השלב לתרגם את הגרפיקה לדפי אינטרנט, דפי HTML וגליונות סגנון CSS. בעצם מדובר בתהליך של חיתוך של אלמנטים גרפיים מתוך קבצי התמונות שהפיק המעצב, תוך קידוד לשפת אינטרנט . בסיום נקבל דפי html המדגימים את נראות האתר (כמו בשלב הקודם, רק בקבצי אינטרנט ולא בקבצי תמונה).

פיתוח למערכת ניהול תוכן

כאן מגיע השלב להמיר את קבצי ה-html הסטטיים למערכת ניהול תוכן שתייצר את אותם דפים (למשל וורדפרס), וליצירה של ערכת נושא מתאימה על בסיס הקבצים הללו, כך שניתן יהיה לנהל ולעדכן את תוכן האתר דרך מערכת מסודרת וממשק משתמש נוח. הזנת תכנים: לאחר שיש לנו מערכת ניהול תוכן המאפשרת לנו להזין ולערוך את התכנים, הגיע הזמן להזין תכנים רלוונטיים: להכניס טקסט מתאים במקומות הרצויים, להוסיף פוסטים לבלוג, להוסיף תמונות באיזורים המתאימים ועוד. בסיום שלב זה נקבל למעשה את האתר בגרסא המוכנה ל-QA.

תיקונים לאתר ו-QA

זה הזמן לבצע תיקונים / שינויים/ טיפול בבאגים / דברים שאינם עובדים. נשב ונבדוק ביחד עם הלקוח את תפקוד האתר ואת האלמנטים כפי שרצינו, ונדאג לקיים התאמה בין הרצוי למצוי.

כדאי לבנות קבוצת מיקוד לבדיקת חווית משתמש ולמתן הערות והארות בטרם עולים לאוויר.

השקה:

עלייה לאוויר של הפרוייקט שלנו – העלאת הקבצים לשרת האחסון, חיבור הדומיין לחבילת האחסון, סנכרון בסיס הנתונים, ברכה והצלחה!

אינטרמקס שיווק דיגיטלי

סוכנות דיגיטל המעניקה פתרונות שיווק לעסקים, חברות וארגונים. אנחנו נותנים שירותי קידום אתרים במנועי החיפוש, ניהול קמפיינים ברשתות הפרסום השונות, בניית אתרים ופתרונות שיווק מתקדמים נוספים.

לקריאה נוספת